Intro
Prima pagină
Contact
Cariere
Certificări
Portofoliu instituții
Termeni și condiții
Furnizor autorizat de calificare si perfectionare profesionala a adultilor

» Va asteptam la cursuri! Consultați Grila programelor de formare, verificați condițiile hoteliere (vezi ghidul hotelier) si trimiteti fisa de inscriere!

« Înapoi la știri
COMUNICAT

Fonduri europene pentru cei care vor să înceapă o afacere!

Marți, 04 octombrie 2016, 13:51,  de Mircea-Alexandru MATEI

sursa Faxmedia Consulting

Fonduri europene pentru cei care vor să înceapă o afacere!

Întreprinzătorii pot primi până la 40.000 de euro pentru afacerea lor!

Faxmedia Consulting, în parteneriat cu Camera de Comerț și Industrie Prahova, scrie un proiect care, dacă va fi aprobat, oferă celor care doresc să inițieze o afacere un start mai mult decât promițător (prin POCU, Axa prioritară 3: Locuri de muncă pentru toţi; Obiectivul specific 3.7.: Creșterea ocupării prin susținerea întreprinderilor cu profil nonagricol din zona urbană).

Practic, prin intermediul acestui proiect, la nivelul județelor care fac parte din Regiunea Sud-Muntenia (regiunea de implementare a proiectului), există posibilitatea finanțării unui număr important de mici afaceri cu sume de până la 40.000 de euro pentru fiecare afacere în parte. Cum puteți accesa dumneavoastră acești bani astfel încât ideea și visul unei afaceri proprii să devină realitate? Sunt câteva condiții pe care este bine să le știți din capul locului: mai întâi, repetăm, proiectul inițiat de către Faxmedia Consulting să întrunească punctajul necesar aprobării – la acest lucru puteți contribui direct, prin completarea chestionarului pe care l-ați primit pe e-mail sau pe care puteți să-l accesați de aici; apoi, odată proiectul aprobat, se pot înregistra în proiect persoane fizice care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:

·       intenționează să înființeze o afacere nonagricolă în mediul urban in scopul creării de noi locuri de muncă;

·       își au reședința sau domiciliul în mediul rural sau în cel urban în regiunea în care se implementează proiectul (ATENȚIE!!! Domiciliul poate fi în mediul rural însă afacerea pe care doriți să o puneți pe picioare trebui obligatoriu să fie inițiată în mediul urban!).

După înregistrare, etapele până la obținerea finanțării de către cei acceptați în proiect sunt următoarele:

·       un program de formare antreprenorială (cu durata de 50 de ore) care are drept scop îmbunătățirea competențelor în domeniul antreprenorial a persoanelor care intenționează să înființeze o afacere; toți cursații vor realiza o lucarare de absolvire – practic planul de afaceri pentru ceea ce doresc să realizeze; în urma acestui curs, absolvenții vor fi certificați de către Autoritatea Națională pentru Calificări;

·       selecția planurilor de afaceri pe care le elaborează cursanții ca și lucrare de absolvire a cursurilor de antreprenoriat; selecția se va face de către o comisie obiectivă, după criterii foarte clare si conform unei proceduri transparente;

·       persoanele selectate (10-15% din numărul inițial de cursanți) vor urma un stagiu de practică organizat în cadrul unei întreprinderi existente, funcționale, a cărei activitate economică face parte din aceeași grupă CAEN cu cea aferentă planului de afaceri selectat;

 

Urmează implementarea planurilor de afaceri (pe o durată maximă de 18 luni), timp în care noul întreprinzător este consiliat și îndrumat, sprijinit pas cu pas în procesul deloc simplu de „așezare” a afacerii pe piață; este și intervalul în care cheltuielile efectuate cu salariații, achiziția de materiale și orice alte cheltuieli prevăzute în planul de afaceri sunt decontate prin intermediul titularului de proiect, în cazul nostru Faxmedia Consulting; Este bine să subliniem încă o dată că valoarea maximă acordată pentru planurile aprobate este de 40.000 euro/ plan de afaceri, reprezentând 100% din totalul cheltuielilor eligibile, și se acordă numai întreprinderilor înființate de persoanele ale căror planuri de afaceri sunt aprobate prin procesul descris mai sus. Acest ajutor, numit și ajutor de minimis, se va acorda în două tranșe, după cum urmează:

·       o tranșă inițială de maximum 75% din valoarea ajutorului de minimis (cei maxim 40.000 de euro), așa cum a fost acesta aprobat pe baza planului de afaceri și prevăzut în contractul de subvenție încheiat și decontată pe bază de documente justificative.

·       o tranșă finală reprezentând diferența până la valoarea totală a ajutorului de minimis, după ce beneficiarul ajutorului de minimis face dovada că a realizat din activitatea curentă, în termenul de 12 luni aferent etapei a II-a, venituri reprezentând minimum 30% din valoarea tranșei inițiale. În cazul în care acest termen nu este respectat, tranșa finală nu se mai acordă;

·       fiecare beneficiar al ajutorului de minimis va trebui să angajeze, la cel târziu 6 luni de la semnarea contractului de ajutor de minimis, cel puțin 2 persoane (dintre care una poate fi chiar întreprinzătorul), persoane cărora trebuie să le păstreze locurile de muncă cel puțin 18 luni.

Deși pare, lucrurile nu sunt deloc complicate. Este nevoie doar de o idee bună și de hotărârea de a încerca și altceva în viață. Important este că, odată selectat planul lui de afaceri, întreprinzătorul nu este lăsat singur ci este sprijinit pas cu pas. Poate că este chiar o idee bună să completați acum chestionarul...nu se știe ce va poate aduce viitorul apropiat!

 

Alte știri
editorial

Mic îndrumar privind participarea la formarea profesională precum și alte lucrușoare utile la casa cursantului!

de Mircea-Alexandru MATEI

Bună ziua, dragii mei! Mai întâi, am o rugăminte personală: completați sondajul privind coordonatorii și formatorii noștri! Este o premieră acestă modalitate de chestionare și arată, încă o dată, completa noastră transparență și mai ales faptul că dumneavoastră sunteți primii pe care contăm în luarea deciziilor. Deci, vă rog să ne ajutați ca să vă oferim ceea ce-i mai bun! Părerea dumneavoastră contează!

citește întreg articolul
editorial

Noul Management Public față cu Sisif

de Victor-Gheorghe BĂDOIU

Începând cu anii ’80, odată cu reformele sectorului public aduse de cabinetul Margaret Thatcher (în Marea Britanie) și de administrația Ronald Regan (în Statele Unite), începe să capete contur o nouă abordare în administrația publică

 

 

citește întreg articolul
Unități hoteliere partenere

În această secțiune puteți consulta informațiile complete ale hotelurilor cu care colaborăm și puteți verifica în permanență disponibilitatea locurilor de cazare pentru fiecare hotel în parte.

PLANUL ANUAL DE PERFECTIONARE - 2017

IMPORTANT!

FAXMEDIA VĂ PUNE LA DISPOZIȚIE PLANUL ANUAL DE FORMARE PROFESIONALĂ ȘI MODEL DE PROCEDURĂ PRIVIND FORMAREA

Planul anual de formare profesională este un document foarte important pentru orice instituție publică. Importanța acestui document este dată atât de obligația legală de a-l transmite la Agenția Națională a Funcționarilor Publici cât și de faptul că, în absența acestuia ...

citește mai mult

Uniunea
Europeană

Guvernul
României

Instrumente Structurale
2007-2013

Programul Operațional Sectorial "Creșterea Competivității Economice"

"Investiții pentru viitorul dumneavoastră!"

Titlul proiectului:
Facilitarea accesului la formarea profesională prin implementarea unei platforme de e-learning în cadrul FAXMEDIA CONSULTING

Proiect co-finanțat prin Fondul European de Dezvoltare Regională

Pentru informații detaliate despre celelalte programe co-finanțate de Uniunea Europeană, vă invităm să accesați www.fonduri-ue.ro

Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficală a Uniunii Europene sau a Guvernului României