Intro
Prima pagină
Contact
Cariere
Certificări
Portofoliu instituții
Termeni și condiții
Furnizor autorizat de calificare si perfectionare profesionala a adultilor

» Va asteptam la cursuri! Consultați Grila programelor de formare, verificați condițiile hoteliere (vezi ghidul hotelier) si trimiteti fisa de inscriere!

EDITORIAL

Mic îndrumar privind participarea la formarea profesională precum și alte lucrușoare utile la casa cursantului!

Marți, 24 mai 2016, 11:43,  de Mircea-Alexandru MATEI

Bună ziua, dragii mei! Mai întâi, am o rugăminte personală: completați sondajul privind coordonatorii și formatorii noștri! Este o premieră acestă modalitate de chestionare și arată, încă o dată, completa noastră transparență și mai ales faptul că dumneavoastră sunteți primii pe care contăm în luarea deciziilor. Deci, vă rog să ne ajutați ca să vă oferim ceea ce-i mai bun! Părerea dumneavoastră contează!

 

Participarea la cursuri pentru funcționarii publici și pentru angajații contractuali din instituțiile și autoritățile publice a ajuns un fel de loterie! Adică, în completa aberație a „prețului cel mai mic” (bine că noua legislație a achizițiilor publice repune oarecum lucrurile pe făgașul normal al raportului calitate/preț) dar și din pricina interpretărilor unei legislații neclare („câte bordeie, atâtea obicee”!), se ajunge la ... surprize, surprize! Ori vine controlul Curții de Conturi și se lasă cu tăierea banilor ori și mai rău, iese de-un dosar penal pentru abuz în funcție sau o complicitate pe ici pe colo! Ca să eliminați cât se poate de mult din riscuri, am adunat din experiența amară a colegilor dumneavoastră din țară și am alcătuit acest mic și scurt îndrumar ca să vă ferească de ce-i mai rău și care să vă ofere argumente când sunteți întrebați de ce-i ziuă afară!

1.     Circuitul normal al unei participări la cursuri: evaluarea angajaților, întocmirea planului anual de perfecționare, bugetarea costurilor de formare și de deplasare, transmiterea planului spre informare către A.N.F.P., efectuarea unui studiu de piață, alocarea persoanelor pe cursuri în urma unei proceduri. Atenție!!! Nu este vorba obligatoriu despre o procedură de achiziție publică în sensul O.U.G. 34/2006 ci despre existența minim a unei proceduri interne care să precizeze care sunt pașii (transparenți, desigur) prin care persoana X ajunge la cursul Y. Formarea profesională face parte din Anexa 2B din O.U.G. 34/2006 și se supune doar prevederilor art. 16 și principiilor ordonanței (art. 2 alin. 2);

2.     Dacă organizatorul unui program de formare asigură masa, NU ÎNCASAȚI DIURNA SUB NICIO FORMĂ! Curtea de Conturi vă va imputa (corect, conform H.G. 1860/2006) sumele cheltuite nelegal. Că nu vă impută diurna ci suma de masă, este altă poveste (dar așa se întâmplă!);

3.     Nu plecați de la curs fără certificatul de absolvire/participare! În cazul în care acesta vă va fi transmis mai târziu, cereți să vi se elibereze pe loc o adeverința care ține loc de certificat până la primirea acestuia! Sunt cazuri în care certificatele nu au ajuns la cursanți nici după un an, între timp a venit Curtea și sumele integrale cheltuite cu participarea dumneavoastră la curs au fost imputate fără drept de apel! Singurul document justificativ al participării la curs este certificatul (sau adeverința), nimic altceva (ordinul de deplasare are altă utilitate);

4.     Fiindcă veni vorba despre ordinul de deplasare: aleșii locali nu au nevoie de un astfel de document ca să-și justifice cheltuiala de deplasare!

5.     Funcționarii publici participă la formarea profesională în temeiul Statutului funcționarilor publici (Legea 188/1999) și al H.G. 1066/2008); personalul contractual participă la cursuri în temeiul Codului Muncii (art. 193 - 200); Am întâlnit și tâmpenia asta, că angajații contractuali n-ar avea temei legal să participe la cursuri, de aceea evindențiez că verdele are culoarea verde!

6.     Nu există un certificat mai „legal” decât altul! Conform legislației actuale, certificat poate emite orice furnizor de formare (instituție a statului, firmă privată, O.N.G.) care funcționează legal; toate aceste certificate au același regim de recunoaștere a participării la un curs; există o diferență însă în ceea ce privește regimul recunoașterii competențelor dobândite: certificatele A.N.C. au recunoaștere națională și în Uniunea Europeană obligatorie (adică orice angajator, public sau privat, trebuie să țină seama de competențele respective); în cazul celorlalte certificate, este la latitudinea angajatorului să le ia în seamă sau nu. Altfel, nu vă poate imputa nimeni că ați fost la formare cu Asociația X și nu cu firma Y autorizată A.N.C.; legat de același aspect, este bine să știți (defensiv) că un furnizor de formare, în România, poate fi autorizat numai de către A.N.C.. Restul...joacă la „acreditări”.

7.     Participați la orarul stabilit de catre organizator – acesta nu este obligat să vă alerge ca să intrați în sală – sunteti adulți vaccinați – dar poate să nu vă elibereze certificatul dacă absențele depășesc 20% din programul de formare, caz în care vi se impută toate costurile. Este suficientă distracție după cursuri! Legat de acest aspect întervine o chestiune și mai gravă, care se întâmplă și asupra căreia este bine să fiți avertizați: dacă vedeți că organizatorul nu are sală de curs, formator, orar, că nu ține cursurile adică, este o problema. Idem și pentru „programele de formare” gen Budapesta-Viena-Varșovia! Nu vă bucurați că sunteți doar turist pe bani publici pentru că este foarte probabil ca bucuria să se transforme în ditamai necazul! Chestiunile de felul acesta se cheamă abuz și dumneavoastră sunteți cel puțin complice! Sesizați aspectul, informați imediat instituția plătitoare și cereți banii înapoi – că ați stat o săptămână la soare dar instituția și-a primit banii plătiți, bafta dumneavoastră!

8.     Atenție maximă la clasificarea hotelului unde se ține cursul! Dacă nu sunteți ales local sau demnitar, conform aceleiași H.G. 1860/2006, aveți dreptul să vă cazați în unități hoteliere clasificate cel mult la trei stele. Cereți să vi se transmită certificatul de clasificare hotelieră și nu vă bazați pe vorbe sau pe internet! Există și situația în care un hotel are clasificare mixtă, de trei și de patru stele. În acest caz, verificați (tot din certificatul de clasificare), că hotelul respectiv are un număr suficient de camere de trei stele și că furnizorul dumneavoastră de servicii hoteliere are contract pe acele camere; faza cu 3 camere de trei stele și 197 de patru stele din 200 de camere total, nu ține la controlul Curții de Conturi!

9.     Cu cât furnizorul de formare (n-am alt termen) este mai îndepărtat de formare, cu atât oferta de servicii hoteliere devine mai atractivă! Dumneavoastră trebuie să știți însă că aveți colegi în țară care au dat înapoi, cu majorări și penalități, sumele plătite de către instituție pentru oferte îmbietoare, cum ar fi „all-inclusive și pentru însoțitor”. Potrivit legislației, cursantul are dreptul să i se asigure din banii publici toate mesele (sau o sumă suficientă în contul de masă pentru acest lucru). Ce-i peste, vine de la cel rău! Că tot veni vorba, nu cădeți în capcana facturării pe instituție a unor costuri cu titlu de „diferență cazare” sau „diferență servicii hoteliere”. Bate la ochi, oameni buni!

10.  În extrema cealaltă – generată de ceea ce vă povesteam despre nenorocirea asta cu „prețul cel mai scăzut”, se află ofertele foarte ieftine. Are românul o vorbă: ieftin plătești, ieftin primești. Cereți toate, dar absolut toate detaliile, de la suma contului de masă până la orice alte costuri ascunse și abia apoi faceți o comparație! Altfel o să băgați mâna adânc în buzunar! Cu vorbele mele mai de demult: și Dacia și Mercedes sunt mașini dar nu costă la fel!

11.  Un mic aspect privind formarea. În fapt, dincolo de condiții de cazare, materiale puse la dispoziție, aerul condiționat din sala de curs sau cafeaua aromată (sau nu!) din pauză, formatorul este cel care contează! Cu puține excepții – nici acelea foarte explicite – n-am văzut ca furnizorii de formare să publice transparent numele formatorului pentru fiecare program de formare. Sunteți astfel lipsiți de posibilitatea de a verifica cine este formatorul respectiv, de a vă informa asupra capacităților sale profesionale și pedagogice (ce nu găsești pe net în ziua de astăzi!). Vă spun aceste lucruri deoarece prea sunt multe cursurile la care singura calitate a formatorului este faptul că este ... cunoștința prietenului directorului firmei organizatoare!

Ar mai fi unele și altele dar putem discuta și mai târziu. Sper că v-au fost de folos informațiile și că sunteți acum un pic mai bine pregătiți. Până și formarea a ajuns o junglă unde pândesc fiarele sălbatice!

trimite un comentariu
7
notează acest articol
Comentarii
Luni, 29 august 2016,  de Steliana Enache #7

Foarte interesant indrumatorul. Multumim frumos. Rugaminte daca puteti sa faceti cursuri si pentru cei care lucreaza in Compartimentul Evaluare si Statistica Medicala din cadrul spitalelor publice.

Marți, 31 mai 2016,  de Nicolae Constantin #6

Foarte pertinente precizarile din indrumar si acest lucru evidentieaza din nou profesionalismul de care da dovada FaxMedia pe domeniul formarii profesionale. Succes si mentineti stacheta ridicata...

Marți, 31 mai 2016,  de Maracineanu Leontina #5

Am participat la multe cursuri de perfectioanre organizate de Faxmedia sunt am fost foarte incantata. In editorial ati punctat ceea ce este esential si pe intelesul tuturor. Va doresc sa va mentioneti aceleasi standarde si ne sa ne vedem cu bine.

Luni, 30 mai 2016,  de Panfil Pece #4

Multumim pentru sfaturi, chiar sunt de luat în seamă. În 2013 la Mamaia, hotel Majestic- cursul de "Urbanism şi amenajarea teritoriului" a fost chiar instructiv.

Luni, 30 mai 2016,  de george #3

Foarte bun articolul as avea o completare referitor la BAU-BAU/ul asta Curtea de Conturi nu ar fi bine impreuna sa facem presiuni sa se modifice legislatia sa nu interpreteze cei care vin in control altfel. Multumesc

Vineri, 27 mai 2016,  de SURDU Florin #2

PERTINENT, ESENTIAL SI EFICIENT! SA NE VEDEM CU BINE!

Miercuri, 25 mai 2016,  de Bodea Minerva #1

Am participat la mai multe cursuri organizate de Faxmedia unde sunt formatori de exceptie si organizarea cursurilor foarte buna. Va doresc sa va mentineti la stndarde inalte !!!

Notează articol
16 voturi
Trimite comentariu
*Nume:
*E-mail:
*Comentariu:
* Adaugă codul din imagine:

trimite

anulează

editorial

Mic îndrumar privind participarea la formarea profesională precum și alte lucrușoare utile la casa cursantului!

de Mircea-Alexandru MATEI

Bună ziua, dragii mei! Mai întâi, am o rugăminte personală: completați sondajul privind coordonatorii și formatorii noștri! Este o premieră acestă modalitate de chestionare și arată, încă o dată, completa noastră transparență și mai ales faptul că dumneavoastră sunteți primii pe care contăm în luarea deciziilor. Deci, vă rog să ne ajutați ca să vă oferim ceea ce-i mai bun! Părerea dumneavoastră contează!

citește întreg articolul
editorial

Noul Management Public față cu Sisif

de Victor-Gheorghe BĂDOIU

Începând cu anii ’80, odată cu reformele sectorului public aduse de cabinetul Margaret Thatcher (în Marea Britanie) și de administrația Ronald Regan (în Statele Unite), începe să capete contur o nouă abordare în administrația publică

 

 

citește întreg articolul
Unități hoteliere partenere

În această secțiune puteți consulta informațiile complete ale hotelurilor cu care colaborăm și puteți verifica în permanență disponibilitatea locurilor de cazare pentru fiecare hotel în parte.

PLANUL ANUAL DE PERFECTIONARE - 2017

IMPORTANT!

FAXMEDIA VĂ PUNE LA DISPOZIȚIE PLANUL ANUAL DE FORMARE PROFESIONALĂ ȘI MODEL DE PROCEDURĂ PRIVIND FORMAREA

Planul anual de formare profesională este un document foarte important pentru orice instituție publică. Importanța acestui document este dată atât de obligația legală de a-l transmite la Agenția Națională a Funcționarilor Publici cât și de faptul că, în absența acestuia ...

citește mai mult

Uniunea
Europeană

Guvernul
României

Instrumente Structurale
2007-2013

Programul Operațional Sectorial "Creșterea Competivității Economice"

"Investiții pentru viitorul dumneavoastră!"

Titlul proiectului:
Facilitarea accesului la formarea profesională prin implementarea unei platforme de e-learning în cadrul FAXMEDIA CONSULTING

Proiect co-finanțat prin Fondul European de Dezvoltare Regională

Pentru informații detaliate despre celelalte programe co-finanțate de Uniunea Europeană, vă invităm să accesați www.fonduri-ue.ro

Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficală a Uniunii Europene sau a Guvernului României